Althalus |
Wysłany: Sob 15:46, 01 Lip 2006 Temat postu: Hawkeye |
|
HE jest ludzkim łucznikiem. Jego imię przetłumaczone na jakże piękny język polski brzmi "Sokole Oko". HE różni się od innych łuczników następującymi cechami:
-jest z nich najwolniejszy
-największy atk. spd.
-średnia siła ataku
-najwięcej HP z łuczników
-posiada pasywne skille Critical Power, Critical Chance i Boost Atk. Spd.
-skill Dash dający na 10 sekund wielkiego boosta szybkości
-posiada skill Burst Shot (nie ma go PR)
-posiada skill Snipe, jego największy atut
-skill HawkEye zwiększający accuracy kosztem p.defa
Przechodzimy do rzeczy:
1. Exp
Lvle 1-20 - myślę, że spokojnie można wbijać na wyspie startowej
20-30 - okolice Dion, z czasem przenosimy się na Neer Ghoule na początku EG
30-40 - polecam bicie na FoS, moby szybko giną, pięknie wchodzą krytyki
40-50 - świetnie bije się w Garden of Eva, na początku Blade Stakato, potem schodzimy coraz głębiej... Zauważyłem, że w dobrym party można bardzo miło kasę z Garden Guardów dropić (samemu ze względu na Leadera nie dalibyśmy im rady), poza tym polecam bicie Tarlk Basilisk na północ od Wieży z Kości Słoniowej (Ivory Tower)
50-60 - DV, można na cmentarzu, stopniowo wchodzimy do LoA/DVC i na FG, można bić na Beast Farm albo obok Goddard, mobki mają bardzo mało HP i szybko giną, a exp nienajgorszy
60-70 - za dużo lokacji, nie będę opisywał tylko wymienię kilka - VoS, głębiej w LoA/DVC, ToI, początek WoA, początek Forest of Dead. Gdy nie ma party - koło Goddard na antylopkach
70+ - FoG, dalsze WoA, Imperial Tomb, wyższe piętra ToI, itd. Można expić wszędzie, gdzie znajdzie się party i odpowiednie mobki..
Oczywiście na każdym poziomie można bić w odpowiednich katakumbach.
2.PvP:
Walcząc z tankami nie strzelaj normalnie, z SS. Wal ze skilli, Deflect Arrow ich nie blokuje. A jak wiadomo HE skille ma silne. Polecam próbować kite'ować, ale w przypadku TK i SK marne szanse, z DA też ciężko, bo ma Hamstring.
Walcząc ze sztyleciarzami łucznicy często popełniają zasadniczy błąd: uciekając. A jeżeli sztyleciarz bedzie szybszy lub (TH) wrzuci Dasha, to dostaniemy serię blowów w plecki, a to nic przyjemnego. Lepiej stanąc przodem do sztyleciarza, wrzucic snipe i strzelać, próbując stunować.
Magowie.... Stosować taktykę Hit&Run, jak najczęściej walić stuna. Magowie zwykle są bardzo powolni i mają mało CON. Chyba że dosiądzie stridera. Ale w czasie przywoływania go będzie bezbronny, w końcu trwa to kilka sekund.
W wypadku PvP na arenie nie ma innej możliwości jak stanąć na środku, wrzucić Snipe i strzelać do wszystkiego co się rusza. Bardzo ucierpią Tyranci, ktorzy latają w Light Armorach. Ale w ich przypadku należy modlić się, żeby nie zdążył dojść. A niestety zwykle zdąży...
3.Sety:
NG - Wooden Set, dodaje HP, MP nie powinno nam braknąć, a HF jest dość wolny i nie zawsze da radę uciec... Mając robe można łatwo zginąć
D grade - Manticore set, dodaje 92 do MP, można dłużej strzelać bez odpoczynku
C grade - widzę 3 opcje:
-Drake Leather set - bonus do M.def., na magów
-Theca Leather set - bonus do P.def, może się przydać
-Plated Leather set - chyba najlepsza opcja, +4 STR -1 CON, daje naprawdę dużego kopa do P.atk
B grade - tutaj chyba lepiej niech każdy decyduje. Ja wymienię wady i zalety:
-Zubei light - +4 do evasion, dla łucznika za bardzo się nie nadaje, lepsze na siege, kiedy na murze z odpalonym Snipe każde evasion się przydaje
-Avadon light - bonus do M.def, całkiem niezłe na magów, ale mam inną opcję
-Blue Wolf Light set - podobno set głównie dla summonerów i bufferów, ale moim zdaniem wcale nie! Wprawdzie bonus do Cast Spd. zupełnie nieprzydatny... Nie rekompensuje nam w żadnym stopniu utraty odporności na sleepy i debuffy z -WIT (na szczęście HE może zrobić Dye -INT +WIT)... -2 INT, najlepszy stat do odjęcia dla HE. Nie posiadamy żadnych skilli magicznych. +3 MEN, daje sporo M.Def, może się przydać na magów, no i doda nam trochę many. Set daje również 5% p.defa... Do niedawna wykluczałem BW light jako set dla HE, teraz widzę że to wcale niegłupi pomysł... U innych jest gorzej: utrata INT i WIT dla PRa (debuffy, drainy) czy SRa (tylko entangle) nie jest przyjemne...
-Doom Light set - najpopularniejszy set u wszystkich łuczników, duży bonusik do DEX, odejmuje 1 STR ale w zamian +2,7% p.atk., zwiększa weight, regeneracja MP i odporność na truciznę... Niestety, przy tak niskim DEX jaki ma HE ten bonus niewiele mu daje, dlatego wg. mnie lepszy jest BW light
A grade - jedyna słuszna opcja - Majestic light. Bonus do p.atk. w zasadzie równy temu z Plated Leather seta, +50% stun resistance, dzięki czemu możemy odjąć sobie więcej CON, +DEX, co zawsze się przyda (mały bonus, ale zawsze bonus), +240 MP - mówi samo za siebie, no i zwiększony weight limit - więcej strzał i SS... Ci łucznicy, którzy nie mają Majestica po prostu nie mają na niego pieniędzy... Jednak myślę, że w takim wypadku najlepszą opcją byłby DC light set.
S grade - myślę, że lepiej zostać przy Majesticu niż brać Draconica...
4.Łuk:
NG i D Grade - ze względu na brak SA ten, który ma najwięcej p.atk.
C grade- Eminence Bow SA Cheap shot lub, jeżeli nas nie stać, Akat Longbow (sądzę, że najlepszym dla niego SA byłoby to zmniejszające spożycie SSC)
B grade - Bow of Peril SA Quick Recovery, będziemy zadawali większy dmg w jednostce czasu, lub Cheap Shot, będziemy mogli dłużej strzelać bez przerwy. Ogólnie przyjęło się, że QR jest na PvP, a CS na PvM
A grade - Soul Bow SA Quick Recovery. Carnage Bow jest raczej do kittingu, a HE tego procederu ze względu na swoją szybkość zbytnio nie lubi
S grade - mamy tylko Draconic, chyba że zasłużymy na Hero.. Na Draconicu jest jedno opłacalne, ale jakże genialne SA - Focus, i to dodające sporo, bo aż 88 do critical rate... Cheap Shot w tym wypadku jest w porównaniu do Focusa bardzo, ale to BARDZO mizerny...
5.Dye - widzę dwie możliwości:
+4/5 STR -4/5 CON
+4/5 WIT -4/5 INT
lub
+4 STR -4 CON
+4 DEX -4 CON (mały bonus do statów modyfikowanych przez DEX)
+4 WIT -4 INT
W tym wypadku tracimy zbyt dużo CON, zwłaszcza do 60 lvlu jest to bolesne, dlatego polecam pierwszą opcję
Oczywiście można używać "słabszych" symboli, np. +3 -3, zwłaszcza w przypadku CON, który jednak odgrywa dużą rolę... W przypadku INT nie ma się co zastanawiać - odejmować ile się da. |
|